საქართველოს ეროვნული
ბანკის მდგრადი
დაფინანსების ანგარიშის
თანახმად, „2023 წლის
დეკემბრის მდგომარეობით,
ტაქსონომიის შესაბამისი
მწვანე დაფინანსების
პორტფელმა დაახლოებით 932
მილიონი ლარი შეადგინა”,
საიდანაც, საქართველოს
ბანკის დაფინანსების
ჯამური მოცულობა 726 მილიონი
ლარია.საქართველოს ბანკის
მიერ გაცემული
დაფინანსება ბაზარზე
არსებული მწვანე
პორტფელის 78%-ს შეადგენს,
რაც ყველაზე მაღალი
მაჩვენებელია.ეროვნული
ბანკის ინფორმაციით,
საქართველოს ბანკი
წამყვან პოზიციას იკავებს
არამხოლოდ 2023 წლის
დეკემბრის მონაცემებით,
არამედ 2023 წლის
განმავლობაში გაცემული
მწვანე დაფინანსების
მიხედვითაც.
კერძოდ,„ტაქსონომიის
შესაბამისი მწვანე
სესხების 78% საქართველოს
ბანკის მიერ იყო
გაცემული“.საქართველოს
ბანკის ფინანსური
მხარდაჭერით ბიზნესებმა
ინვესტირება რამდენიმე
ძირითად მწვანე სექტორში
განახორციელეს, რაც
დადებითად მოქმედებს არა
მხოლოდ მათი ბიზნესის
განვითარებაზე (მაგალითად
ნაკლები საოპერაციო
ხარჯები), არამედ ამცირებს
გარემოზე ნეგატიურ
ზემოქმედებას და ხელს
უწყობს ქვეყნის მდგრად
განვითარებას.საქართველოს
ბანკის მიერ დაფინანსებულ
პროექტებს შორისაა
ინვესტირება განახლებად
ენერგიაში, მდგრად
მშენებლობაში, ეკო/ბიო
პროდუქტის წარმოებაში,
ნარჩენების მართვაში,
მწვანე ტრანსპორტში,
ენერგოეფექტურობასა და
მდგრად სოფლის
მეურნეობაში. საქართველოს
ეროვნული ბანკის მდგრადი
დაფინანსების ანგარიშში
აღნიშნული მიღწევები,
მწვანე დაფინანსების
მიმართულებით, კიდევ
ერთხელ ხაზს უსვამს იმას,
თუ რამდენად
მნიშვნელოვან როლს
თამაშობს ბანკი ქვეყნის
კლიმატთან დაკავშირებული
მიზნების მიღწევაში,
მდგრადი მომავლის
შექმნასა და
დაბალ-ნახშირბადიან
ეკონომიკაზე გადასვლაში.
ჩვენ აქტიურად
გავაგრძელებთ მწვანე
დაკრედიტების გაზრდას
მომხმარებლის
საჭიროებებზე მორგებული
პროდუქტების შექმნითა და
მდგრად პრაქტიკებზე
ცნობიერების ამაღლებით“,-
განაცხადა ანა ოსაძემ,
საქართველოს ბანკის ESG და
მდგრადობის მიმართულების
ხელმძღვანელმა.ინფორმაციისთვის,
მწვანე ტაქსონომია,
რომელიც საქართველოს
ეროვნული ბანკის მიერ 2022
წელს გამოქვეყნდა,
ოფიციალურად განმარტავს
ისეთ აქტივობებს, რომლებიც
ხელს უწყობს
გარემოსდაცვითი მიზნების
მიღწევასა და მხარს უჭერს
ქვეყნის მდგრად
განვითარებას. 2023 წლიდან
ყველა ბანკი ვალდებულია
მწვანე დაფინანსების
ანგარიშგება მოახდინონ
ქვეყანაში არსებული
მწვანე კლასიფიკაციის
სისტემის/ტაქსონომიის
მიხედვით.