რას უჩივიან მომხმარებლები მიკროსაფინანსოებს?

News.ge 3 დღის წინ 19
რას უჩივიან მომხმარებლები მიკროსაფინანსოებს?

2025 წელის აპრილში, მომხმარებელთა მხრიდან მიკროსაფინანსო ორგანიზაციების წინააღმდეგ – 48 საჩივარი დაიწერა, ხოლო იანვარ-აპრილში 200.
ეროვნული ბანკის სტატისტიკის მიხედვით, 2025 წლის აპრილში დაფიქსირებული საჩივრებიდან 37 – სალომბარდე სესხებზე მოდის, 3 – ავტოსესხზე, 2 – ბიზნეს სესხზე, 6 – სხვა სახის პრეტენზიებზე.
პრეტენზიების შინაარსის მიხედვით, წელს აპრილში შესული საჩივრებიდან 25 – ადმინისტრაცია/მომსახურებაზე მოდიოდა, 16 – ჯარიმებსა და ვადაგადაცილებულ საკომისიოებზე, 1 – მომხმარებლის შესახებ კონფიდენციალური ინფორმაციის გაცემაზე, 1 – თანამშრომლის მიერ არასწორად მიწოდებული ინფორმაციაზე, 1- საპროცენტო შენატანებზე, 1 – ეთიკის კოდექსთან დაკავშირებულ საჩივარზე, ხოლო 3 სხვა სახის პრეტენზიებზე.
ეროვნული ბანკის ვებ-გვერდზე გამოქვეყნებული სტატისტიკის მიხედვით, 2024 წლის აპრილში დაფიქსირებული 48 საჩივრიდან – 18 უსაფუძვლოდ იქნა მიჩნეული, 25 საფუძვლიანად და გადაწყდა მომხმარებლის სასარგებლოდ, 5-ის შემთხვევაში საჩივართან დაკავშირებით განხილვა არ არის დასრულებული.
აღსანიშნავია, რომ მომხმარებელთა ცხელი ხაზი ეროვნულ ბანკში 2011 წლიდან მოქმედებს. პრეტენზიების სტატისტიკაც ამის შემდეგ იწარმოება, თავდაპირველად მხოლოდ ბანკები, შემდეგ კი მიკროსაფინანსო სექტორიც დაემატა.

სრულად წაიკითხეთ სტატია