გაერთიანებული სამეფოს ავიაკომპანია easyJet-მა დადო პარტნიორობის ხელშეკრულება ამერიკულ სტარტაპ JetZero-სთან, რათა რევოლუცია მოახდინოს საჰაერო მოგზაურობის ინდუსტრიაში. ორივე კომპანია, მათ მრავალ პარტნიორთან ერთად, იმუშავებს წყალბადზე მომუშავე თვითმფრინავის შექმნაზე.
ცნობილია, რომ ტრადიციულ თვითმფრინავებს აქვთ მაღალი ნახშირბადის ემისიები და ასევე შეზღუდული აეროდინამიკური ეფექტურობა. 2018 წელს კომერციულმა ავიაციამ სათბურის გაზების გლობალური ემისიების თითქმის 6% შეადგინა. ეს წვლილი ანთროპოგენურ გლობალურ დათბობაში შეფასებულია 5,1%-ით 21-ე საუკუნის პირველი ორი ათწლეულის განმავლობაში. ამ საგანგაშო ფაქტის წინაშე მრავლდება ინიციატივები, რომლებიც მიმართულია სამოქალაქო თვითმფრინავების დიზაინის გაუმჯობესებაზე. ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში JetZero იყო ყურადღების ცენტრში მისი შერეული ფრთების თვითმფრინავის პროექტისთვის. მოსალოდნელია, რომ მისი თვითმფრინავები გაცილებით ნაკლებ საწვავს მოიხმარს, ვიდრე თანამედროვე თვითმფრინავები.
როგორც JetZero თავის თავს აღწერს, „ის აერთიანებს ღრმა საავიაციო ცოდნას ინოვაციურ სამეწარმეო სულთან“. დამფუძნებელი და ინჟინერიის ექსპერტი მარკ პეიჯი, McDonnell-Douglas-ისგ უნდის წევრებთან, ბობ ლიბეკთან და ბლეინ როდონთან ერთად, იყვნენ პიონერები ულტრაეფექტური Blended Wing Body-ს (BWB) შექმნაში. მარკ პეიჯმა მოგვიანებით დააარსა DZYNE Technologies, სადაც NASA-სთან თანამშრომლობით BWB დიზაინის პოპულარიზაცია განაგრძო. მას შემდეგ, გუნდი გაიზარდა და მოიცავდა კონსულტანტების, თანამშრომლებისა და პარტნიორების მნიშვნელოვან ჯგუფს, რომლებსაც აქვთ გამოცდილება და ვალდებულება ამ მისიის განსახორციელებლად. ისინი მჭიდროდ თანამშრომლობენ აშშ-ს საჰაერო ძალებთან, NASA-სთანდა FAA-სთან, რათა მოემზადონ BWB-ის ამოქმედებისთვის.
ეს ფუტურისტული მფრინავი ფრთის თვითმფრინავი გვპირდება უფრო დიდ აეროდინამიკურეფექტურობას, ნაწილობრივ მისი კორპუსის ფორმის და უფრო თხელი ფრთის დიზაინის წყალობ